I en tid hvor der i mange brancher er fuldt tryk på ansættelse af nye medarbejdere, er det en rigtig god ide at tage et kig på firmaets personalehåndbog.
At ansætte nye medarbejdere kan være en tidskrævende proces, da der er mange ting, de nye skal lære om deres nye arbejdsplads – og er den nye medarbejder udekørende, er det ikke så nemt at spørge sin chef eller kollegaer, hvis der er spørgsmål om et eller andet.
Det er derfor en rigtig god ide at kigge firmaets personalehåndbog efter i sømmene; står der alle de ting, som både nye og nuværende medarbejdere har brug for at vide om ferie, sygemelding, åbningstider, samarbejdsudvalg osv. osv. I en personalehåndbog kan der også med fordel være information om firmaets historie, værdier og mål for fremtiden, så alle nye får kendskab til dette også.
Tænker du i den forbindelse, at det er op ad bakke med at finde tid og ressourcer til dette arbejde, så står vi klar til at hjælpe med gennemgang og opdatering af eksisterende personalehåndbog eller med at udfærdige en ny håndbog.