At have styr på firmaets persondata lyder simpelt nok – for det er vel bare et spørgsmål om, at man som virksomhed har styr på egne ansatte?

Det kræver dog både tid og ressourcer at sørge for, at der hele tiden er styr på sikkerheden omkring persondata og derudover er der mange aspekter af persondataloven, som også skal overholdes – har I f.eks. styr på nedennævnte, der også er krav til?

  • Persondata opdeles i 3 kategorier: almindelige – fortrolige – personfølsomme
  • Medarbejdere dækker både nuværende og tidligere ansatte
  • Der er specielle krav for ansatte under 18 år
  • Der er helt specifikke regler omkring opbevaring og sletning af persondata
  • Kunder er også omfattet af persondataloven
  • En hjemmeside eller en webshop skal have en specifik cookie- og privatlivspolitik
  • Firmaet skal have udpeget en dataansvarlig, en eller flere databehandlere og evt. også en databeskyttelsesrådgiver
  • Osv. osv. osv.

Kontakt os gerne for en uforpligtende snak om overholdelse af persondataloven i netop jeres virksomhed – vi har ekspertisen til at gennemføre jeres datastrømsanalyse og sørge for, at I får styr på området.